POŠKODENÉ VLASY PO ZIME AJ CEZ ROK - RADY A TIPY

4/01/2021
Každá žena s dlhými vlasmi pozná pocit suchých, elektrizujúcich, spľasnutých a rozštiepených koncov po zime. V mometnálnej situácii kedy sú kaderníctva a služby zatvorené si povieme niekoľko tipov ako ošetriť poškodené vlasy po zime doma. 

TIP 1 - denná starostlivosť

Starostlivosť o vlasy je potrebná najmä v zimných mesiacoch. Ak ju zanedbáme, môže byť pre ich záchranu po zime už neskoro. Dlhé vlasy je preto dobré čím menej silno sťahovať do copa. To platí počas celého roka. Avšak v zime sú vlasy sťahované navyše čiapkou alebo kapucňou. Preto je lepšie nechať ich rozpustené. Najvhodnejšie pre zdravé konce vlasov je dávať ich vždy na chrbát pod kabát. Keď sú voľne prehodené cez vrchnú časť kabáta či vetrovky, pôsobí na nich mráz, vietor, horúci vzduch v interiéri, konce sa šúchajú po umelom materiály kedy sú náchylnejšie k rozštiepeniu.

Príklad vlasov krepovitých od gumičky.
Niekedy je potrené poškodené konce odstrihnúť,aby vlasy vyzerali zdravo.
Úprava vlasov bez žehlenia, iba fénom.
Foto: @salon,deya


TIP 2 - žehlenie a farbenie

Najviac sú vlasy namáhané troma spôsobmi:

1. Odfarbnovanie na blond

Vtedy vlas trpí najviac. Keď príde zákazníčka s poškodenými vlasmi, opýtam sa jej ako boli vlasy farbené a dozviem sa, že na nich bol 12% peroxid s melírom, hodinu sedela pokiaľ čakala na ďalšiu pani v salóne, ktorej sa robila trvalá... Vtedy strácam slová a vlasy ďalej nefarbím. Najskôr ošetrenie, výživa a po min. 3 mesiacoch farbenie. Najmä mladé dievčatá si neuvedomujú ako im nesprávna aplikácia blond farieb a zosvetlenia môže poškodiť a odpáliť vlasy. V skutočnosti, keď odídete od kaderníčky sú vlasy krásne no po niekoľkých dňoch, týždňoch začnú odpadávať konce pri česaní a vlasy sa môžu iba ostrihať. Aj pre také vlasy mám v salóne S.O.S. kúru - volám ju Záchrana v polčase rozpadu 😂 Netvrdím, že som dokonalá kaderníčka, zďaleka sa tak necítim. Každý kaderník pozná, keď je výsledok iný bez toho aby sme to mohli ovplyvniť. Nie vždy sa dajú robiť zázraky, no niekoré prešľapy sa jednoducho napraviť už nedajú a tu je príklad:



Príklad poškodených vlasov. V salóne som mala "pani kaderníčku" ktorá ma školila ako zosvetliť vlasy farbami inej značky ako bola moja overená. Veľmi som sa tešila, že sa naučím nové techniky a spoznám nové kvalitné farby. Tieto poškodené vlasy zosvetlila peroxidom 2x po sebe! Vraj ich farby vlas počas zosvetľovania ošetrujú a majú technológiu "spájania" poškodených štruktúr vlasu. Celé vlasy odpálila a ja som sa hanbila, že som jej vôbec dovolila robiť u mňa v salóne takéto školenie. Klientka bola pred svadbou a musela som jej vlasy o dva týždne ostrihať po plecia. Nižšie prikladám fotky celého procesu. Túto chybu už nikdy neurobím, aby moje klientky podstúpili toto riziko. Odvtedy sa v mojom salóne nekonalo žiadne školenie od iného kaderníka.



Tejto klientke som zjednotila farbu na blond.Výsledkom sú krásne zdravé a pružné vlasy.
Foto: @salon.deya

 2. Sťahovanie farby z čiernej na svetlú

Tento prípad je ešte horší ako sťahovanie prírodného hnedého nefarbeného vlasu na blond. Nakoľko je vlas neustále roky farbený na čierno, farba sa v ňom vrství, kozmetické prípravky sa v ňom vrstvia. Je síce možné docieliť blond už za jeden deň, no vlasy sa okamžite pri druhom sťahovaní odpália. Nie len že je tento proces pre vlasy maximálne nevhodný (ja ho už v salóne nerobím, lebo chcem aby klientky mali zdravé vlasy), ale je časovo aj finančne zbytočne náročný. Preto odporúčam sťahovanie farby postupne šetrným spôsobom.
Navyše sa častokrát stáva, že klientka mala predtým oranžové, červené, hnedé aj čierne vlasy, teraz chce blond a odíde oranžová. Prípadne odíde hnedá a o 2 týždne je žlto-oranžová. Žiaľ tento proces kaderník nevie ovplyvniť. Je dobré na to vopred upozorniť. Tiež som robievala túto chybu. Myslela som si, že je to všeobecne známe pravidlo, no veľa klientiek o tom ani len netuší a myslia si, že je to chyba kaderníka. 

Zosvetlenie vlasov. Príklad čiernych vlasov zosvetlených na blond nemám,
nakoľko tieto procedúry robím na niekoľko sedení.
Táto blond farba je jedna z mála, ktorá je na jedno sedenie.
Foto: @salon.deya

3. Farbenie celých vlasov 

Najčastejšou chybou farbenia či už domáceho alebo v kaderníctve je to, že sa vlasy farbia po celej dĺžke každý mesiac (niekedy aj každé tri týždne). Nerobte to. Ak vám to odporúča kaderníčka o to horšie. Je pravda, že závisí od typu a kvality vlasov, od stupňa poškodenia, nasiakavosti a ostatných parametrov, no je to veľká chyba. S vedomím zarobiť vám kaderníci doporučia kadečo, s tým sa stretávam každý deň. Potom sú vaše vlasy suché, krepovité, bez lesku, lámu sa a sú ako bez života. Pekné sú maximálne prvých 12-14 dní kým v nich pôsobí pigment, prípadne oleje (ak je použitá farba alebo developer na olejovej báze). Prípadne je vhodné vlasy iba tónovať. Vlas sa pekne vyplní a bude pôsobiť zdravšie aspoň nejakú dobu (2-3 týždne, potom sa toner vymyje).
Mojim klientkam odporúčam farbiť si celé vlasy každých 3-6 mesiacov, podľa typu vlasu a farebného odtieňa. Napr. oranžová farba sa rýchlo vymýva. Najlepšie čo môžete urobiť je farbiť iba odrasty. Kaderník síce menej zarobí, no mal by brať ohľad v prvom rade na kvalitu vašich vlasov nie na svoju kasu 😉



Občas mi je ľúto, že vlasy zabudnem odfotiť pred farbením. Dve klientky, rovnako biele vlasy. 
Dôležité je, že sú farbené starostlivo bez poškodenia.
Foto: @salon.deya

4. Žehlenie vlasov

Asi najhoršie kombo je každodenné žehlenie blond kučeravých vlasov. Toto je smrť pre vaše vlasy. Vyhýbajte sa žehleniu vlasov. Máte ich potom najmä v predu a na vrchu hlavy úplne jemné, odpálené, krátke a krepovité. Horšie na nich drží farba, rýchlo sa vymýva a nepômôže vám ani S.O.S. kúra.
V mojom salóne som na vyhladenie vlasov použila žehličku za 3 roky maximálne 10x. Klientkám starostlivo vlasy fénujem do hladka a používam vhodnú kozmetiku pre lesk a zdravý vzhľad. Žehličku používam iba na zvlnenie vlasov namiesto kulmy alebo vtedy, keď si to klientka výrazne žiada.

Odporúčam zakúpiť si rotačný kulmofén. Vlasy teplý vzduch menej poškodzuje a navyše hlavica rotuje okolo svojej osi, čo vám uľahčí manipuláciu (ako napr. fén + kefa). Keď neviete ktorú si vybrať odporúčam značky Remington alebo Rowenta. Sú to cenovo dostupné varianty od 60€ do 90€ a ak si kúpite tú s keramickým povrchom, prírodnými diviačimi štetinami a ionizérom, vyhrali ste ♥ Ja ho používam tiež - mám starší typ od Rowenty. 

Vlásky po ošetrení bez žehlenia 
Foto: @salon.deya

TIP 3 - vonkajšia výživa a strihanie

Ošetrenie vlasov je taktiež veľmi dôležité. Klientkám so suchými, farbenými a poškodenými vlasmi so sklonom ku krepovateniu v mojom salóne odporúčam, aby chodili na ošetrenie vlasov pravidelne každý mesiac. Spočiatku prvý polrok je veľmi dôležité vlasy pravidelne každý mesiac vyživiť ošetrujúcou kúrou, doma používať kondicionér a najmä nechodiť spať s mokrými vlasmi. Mokrý vlas je krehký, najnáchylnejší 95% kaderníkov ostrihá konce a neprestrihá vlasy po dĺžke. Je to veľká chyba, ktorej sa dopúšťajú na vlasoch. Rovnako je dôležité prestrihávať vlasy podľa lunárneho kalendára aby rýchlo rástli, prípadne si udržali dlhšie želaný strih a boli hustejšie. Je na klientke čo si vyberie. Mám niekoľko zákazníčok, ktoré chodia na strih a ošetrenie len vo vhodné dni podľa Luny.

Taktiež vlasy pokrčené od gumičky a strapatého drdola.
Tieto našťastie neboli farbené. Prírodný nefarbený
vlas znesie síce väčšiu záťaž. No dôležitá je aj výživa.
Preto je dôležitá pravidelná starostlivosť.
Foto: @salon.deya

TIP 4 - vnútorná výživa

Je dôležité vyživovať a starať sa o telo nie len zvonku ale aj zvnútra. Výživa, vitamíny a minerály sú základ. Zdravá strava, pravidelný pohyb a neprejedať sa. Takto docielime peknú pokožku, postavu, zdravé nechty aj vlasy.
Najnovšie používam a odporúčam (z vlastnej skúsenosti) tekuté vitamíny kolagén a keratín. Nakoľko sa venujem týmto vitamínom, mám ich aj v ponuke a už sa neviem dočkať, kedy sa o tom presvedčia aj moje klientky. Tento Keratín je jediný na svete v tekutej forme s vitamínom C. Oba sú na vnútorné použitie a 100% prírodné. Nebudem ich tu ospevovať, je lepšie raz vyskúšať ako tisíckrát počuť. Navyše telo lepšie a rýchlejšie spracuje tekutý vitamín ako ten v prášku. Rovnako pri kúpe kolagénov si dávajte pozor, aby kolagén obsahoval aj vitamín C. Ak ho neobsahuje, určite ho začnite brať pretože kolagén bez vitamínu C cez vaše telo len prejde a telo si z neho nevezme žiadne látky ani výživu. Môj kolagén obsahuje aj prírodný výťažok vitamínu C, preto ho odporúčam aj mojim klientkam. Navyše je k nemu aj šampón a kondicionér, čo je komplexná starostlivosť o vlasy v troch krokoch.



Tieto produkty #musthave pre krásne žiarivé vlasy ♥

Ďakujem, že ste dočítali tento článok až do konca. Všetko som písala z vlastnej skúsenosti, preto ak by ste mali iný názor, podeľte sa o ne v komentároch pod článkom. Rada sa naučím nové info a podiskutujem s vami. Možno mi dáte aj nové nápady na ďalší článok.
vlasyd 



 

Žiadne komentáre:

Autor obrázkov motívu: MadCircles. Používa službu Blogger.