AKO NA DLHÉ ZDRAVÉ VLASY - RADY A TIPY

12/14/2021
Foto: @salon.deya


Ako mnohí viete vlastním salón krásy, v ktorom aj pracujem. Častokrát dostávam otázky od klientiek, ako si vypestovať krásne husté dlhé vlasy a ako sa o nich starať doma. V salóne sa okrem koloristiky, strihania a účesov či make-upu venujem aj ošetrovaniu vlasov a ich záchrane v hodine dvanástej. V mnohých prípadoch sú vlasy poškodené zanedbanou starostlivosťou doma, opakovaným žehlením a tiež nesprávnym farbením. Výnimkou nie sú ani moje vlasy. Za posledné 4 roky som na mojich vlasoch vyskúšala hádam všetko čo bolo dostupné. No vždy si to odnesie kvalita vlasov. 

Pred viac ako mesiacom ma oslovila firma Bodybe ohľadom spolupráce s ich gumovými medvedíkmi. Donedávna som bola proti všakovakým doplnkom výživy pre vlasy vo forme medveďov. Avšak táto firma ponúkala medvedíky čisto prírodné, bez cukru a umelých sladidiel. Preto som si povedala, že tomu dám šancu a idem do toho. Aspoň na skúšku. Hoci som sa ešte pred ich oslovením na spoluprácu chcela ostrihať na kratšie, stále ma lákali dlhé vlasy. No moje vlasy sú extrémne jemné, riedke a vôbec nedržia objem ani tvar, nemala som dôvod nechávať ich narásť.

Gumené medvedíky BodyBe

Po mesiaci užívania gumených medvedíkov (odkaz na predaj TU) mi vlasy narástli skutočne viac ako som predpokladala. Videla som aj prvé zmeny v hustote, lepšie sa upravovali, zmizlo akné, vlasy boli pružné a konce už neboli také krepovité. 

Takto mi podrástli vlasy za mesiac a pol užívania gumených medvedíkov od BodyBe


Hairburst šampón

Bola som prekvapená touto zmenou a tak som si zaobstarala pre ešte rýchlejšie výsledky šampón, ktorý každá dobre pozná od Hairburst odkaz na predaj v DM drogérii TU. Kúpila som ho síce len pred pár dňami, preto vám neviem dať svoju recenziu no prekvapili ma výsledky mojich klientiek v salóne.

Zároveň som pred každým druhým umývaním vlasov dávala ricínový olej na korienky. 

Postup je nasledovný:
1. Ricínový olej nanesieme ku korienkom po celej hlave
2. Prstami vmasírujeme do pokožky a môžeme aj na konce vlasov
3. Necháme pôsobiť 1-4 hodiny
4. Môžeme (ale nemusíme) zabaliť do fólie a do teplého uteráka - vtedy sa doba pôsobenia skráti
5. Umyjeme 2x väčším množstvom šampónu, aby vlasy neboli po umytí mastné
6. Ďalej postupujeme ako pri bežnom umývaní vlasov

Oleje do vlasov

Veľmi dôležité je dodávať vlasom oleje. Suché a neforemné konce sú častokrát príčinou optického rednutia vlasov na koncoch. Dostatočným množstvom oleja na povrchu vlasu je kutikula vlasu chránená pred vonkajšími vplyvmi a vlas je vďaka zadržaniu hydratácie pružnejší. Preto je dôležité dávať  vlasom výživné oleje na to určené. Najlepšie do vlhkých vlasov usušených uterákom a následne aj do suchých, aby sme udržali ich jemnosť, lesk a pružnosť.

Všetky vlasy môžu vyzerať zdravo, stačí len zvoliť správneho kaderníka
Foto: @salon.deya


Profesionálne ošetrenie vlasov

Ako som už spomínala, v Salon DEYA sa venujem okrem koloristiky aj ozdravujúcim vlasovým procedúram. V dnešnej dobe plnej stresu, uponáhľaného životného štýlu, častého farbenia vlasov, pri nedostatku plnohodnotnej stravy na vitamíny je profesionálne ošetrenie vlasov veľmi dôležité. Neprikladá sa mu priam žiadna pozornosť. Zdravé, pružné a lesklé vlasy si vyžadujú neustálu starostlivosť. Nie je to len o farbení a strihaní, či používaní masky po umytí doma.
Dôležité pri ošetrení vlasov je správne odhadnúť, ktorú ošetrujúcu zložku vlas potrebuje. Či je to keratín, narušené disulfidové väzby/mostíky vo vlase, oleje, hydratácia alebo doplnenie proteínov. Rovnako dôležitý je zostrih vlasov, použité nožnice a záverečná úprava účesu BEZ ŽEHLENIA iba fénom s ionizérom, ktorý dodá vlasom prirodzený lesk. Správne držanie, sklon fénu, držanie kefy, typ kefy, hrebeňa, materiál z ktorého sú vyrobené, gumičky do vlasov, štýl akým vlasy češeme, ako spíme. To všetko prispieva k ich zdraviu alebo poškodeniu.

Zdravé a lesklé vlasy
Foto: @salon.deya



Detox vlasov

Určite ste už počuli o detoxe vlasovej pokožky. Toto je tiež procedúra, ktorú robím v mojom Salon DEYA. Ak máte pocit, že sú vaše vlasy zaťažené, nerastú rýchlo ako by mali, že sú redšie alebo máte lupiny či srvrbiacu pokožku. Jednoznačne to chce DETOX. Jedná sa o vyčistenie vlasovej pokožky a vlasov tak, aby sa z nich odstránili nánosy z predošlých prípravkov. V salóne robím rašelinové zábaly a očistu vlasovej pokožky = DETOX. Tie napomáhajú klientom s lupinami, zbaviť sa ich na 3-6 mesiacov. To záleží od štádia lupín vo vlasoch. Niekedy sú na úplne odstránenie pri vyššom štádiu lupinatosti vlasov aj dve sedenia.

Aj biele a blond vlasy môžu byť zdravé a plné života
Foto: @salon.deya


Domáca starostlivosť

Starať sa o naše vlasy je rovnako dôležité aj doma. Okrem vyššie uvedených tipov a rád, odporúčam:

1. Čo najmenej vlasy žehliť a tepelne upravovať
2. Pred každou tepelnou úpravou dbajte na používanie spreja na tepelnú ochranu vlasov
3. Namiesto klasickej gumičky s textilným povrchom odporúčam hodvábnu gumku. Hodváb vlasy "nereže" ako klasická gumička, krásne sa po ňom vlasy kĺžu a navyše im dodáva svojim zložením lesk
4. Vlasy v cope čo najmenej gumkou sťahujte
5. Vlasy v drdole čím menej omotávajte gumičkou. 
6. Pri rozčesávaní mokrých vlasov počkajte kým nebudú polosuché, až potom ich jemne češte kefou s diviačimi štetinami bez guličiek na konci plastových štetín. Celkovo nepoužívajte kefy s guličkami na konci. Tie vlasy zbytočne zamotajú. 
7. Najvhodnejšie na česanie vlasov pre zachovanie zdravých koncov je riedky hrebeň. 
8. Nechodiť spať s mokrými vlasmi, inak vám hrozí lámanie končekov (mokré vlasy sú náchylnejšie na poškodnie)
9. Nanášať šampón iba ku korienkom, nie na celú dĺžku vlasov a nechať pôsobiť 3-5 min. na hlave
10. V zime nosiť vlasy pod bundou, aby neboli vystavované mrazu vonku, teplu v prekúrených miestnostiach a šúchaniu po bunde z umelých vlákien (elektrizovanie)
vlasyd



 



Žiadne komentáre:

Autor obrázkov motívu: MadCircles. Používa službu Blogger.