7. ČASŤ: ZMENA MYSLENIA - NA ZÁVER

3/11/2021
... pokračovanie

Na záver by som len zhrnula, že celá moja životná cesta mala veľa súvislosti. styld

Rozvod ma posilnil. Veľmi. 
Bez neho by som nenašla samú seba. Ani som si neuvedomovala ako som sa nemala rada. Naučil ma vážiť si moje názory a vážiť si seba. Časté zmeny zamestnania a zamerania v zamestnaniach ma naučili ako viesť a riadiť firmu. Začala som na sebe pracovať, zmenila môj výzor, správanie, vrátila sa ku šialenej povahe akú som mala kedysi. Robím si čo chcem, kedy chcem, na doma nosím milované tepláky, nič si nevyčítam a žijem život aký som vždy chcela. Pokojný, šťastný a vyrovnaný. Bez hádok, nervozity a napätia. Vždy sa objavia prekážky aj horšie dni. Ale tých lepších je viac.

Zmena výzoru, myslenia aj životného štýlu mi priniesla nové možnosti.

Bez skúseností zamestnanca na rôznych pozíciách by som nikdy nemohla robiť poradenstvo pre firmy. Len vďaka skúsenostiam v predošlých firmách som nabrala odvahu podeliť sa o ne s vami. Pomáhať vďaka mojim pádom a sklamaniam. 

Bez depresií by som nikdy nedokázala pochopiť ako sa cítia ľudia v depresii. Nemohla by som im pomáhať a ukázať, že všetko sa dá zmeniť aj bez liekov a psychiatra. Len vlastnou vôľou, sebazaprením a každodenným premáhaním. 

Bez toho, že som sa kedysi chcela zabiť, by som nikdy nechápala ľudí s podobnými sklonmi. Odsúdila by som ich a poslala na psychiatriu. Dnes môžem hrdo povedať, že som zachránila niekoľko životov. Pred pádom, smrťou, zúfalstvom.... 

Bez vybudovania vlastného kaderníctva, by som sa nenaučila robiť s farbami, miešať ich a maľovať tak krajšie obrazy, krajšie kombinovať oblečenie a vedieť čo komu ku akému typu pokožky, tváre sedí. Práve v kaderníctve som sa naučila rozpoznávať osobností a komunikovať s ľuďmi. Bez toho by som  nemohla robiť poradenstvo v oblasti krásy a štýlu.

Bez toho aby som sa trinásť krát za niekoľko rokov presťahovala a keby som nežila v štyroch mestách na Slovensku (v niektorých časom opakovane), by som nedokázala byť flexibilná a prispôsobiť sa tak rôznym situáciám. Nespoznala by som množstvo ľudí, mentalitu na západe, východe, strede a severe Slovenska. A poviem vám, že skutočne je v každej oblasti úplne iná. 

Bez toho aby som bola niekoľkokrát v živote oklamaná, by som stále rovnako naivne verila ľuďom a nerástla. Vďaka tomu som priebojná a dokážem riešiť situácie, pri ktorých som sa kedysi vzdala a zutekala. Keď sa mi niečo nepodarilo, nikdy som nešla ďalej. Radšej som to nechala, prestala riešiť a začala niečo iné. Dnes sa vďaka predošlým sklamaniam dokážem na problém pozerať ako na riešenie.

Bez Vianoc u mamky, by som si nikdy neuvedomila že mi prekážajú malichernosti a nezačala by som si vážiť chvíle, ktoré mi život dáva. 

Bez presťahovania sa na Oravu z Bratislavy, by som a nikdy nenaučila toľko o podnikaní, jednoduchom myslení, zložitom myslení, manipulácii, nevedela by som ako fungujú drobné podniky a nespoznala by som toľko usilovných a šikovných ľudí. Až teraz, keď som prišla po jedenástich rokoch opäť do Bratislavy som zistila, že keby som tam vtedy ostala, dodnes som tam kde som bola predtým. Začiatky tam by vtedy boli pre mňa omnoho ťažšie ako po skúsenostiach, ktoré som mala možnosť prežiť.
Dokonca keby som nežila na Orave, dodnes by som nemala rada prírodu. Lebo áno. Ja som nikdy predtým nemala rada prírodu. Výlety do nej ma mučili. Milovala som iba betón, mesto a nákupné centrá. Nechápala som keď mi niekto povedal "chýbajú mi hory, chýba mi náš les". Takýchto ľudí som považovala za bláznov. 
Keby som tu nezažila zimu, nikdy sa zo mňa nestane šofér, ktorý vie kľučkovať keď dostane šmyk na ľade. Lebo v meste si toho veľa so snehom neodžijete. Bola by som fajn šofér, no pri prvom snehu by som šla z cesty. Dnes som obrnená a viem čo robiť. Verte mi roky som to netušila. Keď som prišla na Oravu, na prvej zákrute som zapadla do rigola 😂😂😂 Kto mohol vedieť, že je na ceste tak veľa snehu, však v meste je vždy odhrnutý. A ísť 60-tkou do zákruty? No problem 😂😂😂 Vyťahovali ma traktorom o pol deviatej večer za dedinou. Keď teraz idem do Bratislavy autom, je pre mňa pár centimetrov snehu ako cukor na koláči 😂 

Moje prvé skúsenosti so zimou na Orave. Pivko malo byť do rána pekne vychladnuté 😂

 

Bez toho aby som sa popálila vo vzťahoch, by som nikdy neprišla na to že si musím najskôr vážiť moje názory a tak prijímať názory iných. Až po sklamaniach vo vzťahoch som zistila, čo v skutočnosti od života očakávam a akých ľudí v ňom naozaj chcem. Niektorí ľudia to vedia hneď, ja som sa to žiaľ musela učiť a veľakrát padnúť. Akosi som zvyknutá odpúšťať, až kým ma to úplne nevyčerpá... A potom to nekončí dobre 😂

Bez toho aby som v detstve žila v garsónke, spala na spacáku a nemala kde variť, kedy sme si nemohli dovoliť ani plátok šunky, by som si dnes nevážila nič čo od života dostávam. Možno by som bola márnivá a pohŕdala chudobnými.

Bez toho aby bol môj otec alkoholik, by som si nikdy neuvedomila, že aj takýto ľudia potrebujú lásku a možno viac ako my.

Bez toho aby mi doma hovorili, že nie som na niektoré veci dosť dobrá, by som nikdy nebola tam kde som teraz. Vzbudzovalo to vo mne snahu dokázať, že niečo znamenám a som dosť dobrá na to, aby som sa nevzdávala. Neustále som dokazovala sama sebe aj ostatným, že za niečo stojím. Vďaka tomu som dokázala tak veľa. Niektorí si povedia: "Čo tá dokázala, však nič extra nemá". Ja však vidím progres a viem čo mám za sebou. 

Keby som neprestala na čas chodiť do kostola, navždy by som ostala puritánskou veriacou bez poznania skutočného láskavého Boha. Vždy by som sa zameriavala na odsudzovanie tých čo neveria, tých čo nadávajú a tých čo žijú "povoľne". Nikdy by som nechápala, že práve títo ľudia žijú naplno a chápu život lepšie ako hociktorý veriaci.

Keby som nemaľovala pred rokmi tričká, obrazy, nevyrábala bižutériu a nešila tašky. Keby sa mi s týmto nestalo čo sa mi stalo (nechcem o tom písať). Nikdy by som nezistila, že chcem podnikať v službách. Až pri tomto podnikaní som zistila, že vlastne nechcem veci vlastniť. Nechcem "naskladňovať" a vlastniť. Chcem pomáhať a nemať nič. Vlastniť iba toľko koľko potrebujem. A predávať radosť, šťastie, robiť iných lepšími ako som ja.

Keby som sa nesklamala naposledy v Bratislave, nikdy by som nepochopila že menej je viac. Že sa nemám nechať unášať prvotným pocitom. Naučilo ma to, že sa ešte stále mám čo učiť a vysnívaný cieľ vlastne nie je mojim snom.

Keby nebolo mojich hejterov, nesnažila by som sa zmeniť svoje slabé stránky. Lebo oni ma svojimi hejtami posúvajú ďalej. Dokonca aj tým, že sa snažím tolerovať, učím sa byť trpezlivá a nie vždy komentovať prihlúple komenty. Verte mi, pre mňa je veľké sebazaprenie nebyť sarkastická a sprostá na hlúpych ľudí 😂😂😂 Lebo to mám prirodzene vo svojej povahe všetko komentovať a mať zbytočné poznámky 😂

Keby nebolo čo bolo, všetko čo som vám opísala v príbehoch predošlé dni, nebola by som aká som dnes.

Keby bolo keby....

A hoci by som pred pár mesiacmi povedala, že niečo zo svojej minulosti ľutujem, dnes to tak nie je. 
Neľutujem nič čo som urobila, pre čo som sa rozhodla ani ako som sa zachovala. Lebo v danej chvíli to bolo najlepšie čo som dokázala urobiť s danými schopnosťami, povahou a znalosťami.

Veľmi môj pohľad na život zmenila aj kniha Radikálne odpustenie. Podarovala mi ju kamarátka Oksi na Vianoce. Pochopila som vďaka nej, že odpustiť neznamená odpúšťať len povrchne. Odpustiť znamená prijať. Ostatných aj samú seba. A dnes sa teším čo prinesie ďalší deň. 

Dnes už nemám výčitky ak celý deň preležím a čítam knihu. Lebo viem, že to duša potrebuje a aj lenivosť môže plodiť veľké myšlienky. Dnes nemám výčitky, keď nepracujem nonstop lebo viem, že práca počká a dôležitejšie ako peniaze je objavovať moje skutočné "JA". Dnes už viem, že zažívať je omnoho viac ako strácať čas honbou za vrtkavým prázdnym úspechom. Ktorý aj tak záleží len na prispôsobovaní sa ostatným a okolnostiam, zapieraním môjho, tvojho, vášho "JA.

Úspech? Ten príde. Keď začneš žiť ako cítiš, že je to správne. Všetko príde do cesty samo. Začnú sa diať zázraky. No najskôr musíš upokojiť myseľ, vyvážiť všetky oblasti svojho života a nájsť seba. Potom prídu veci, o ktorých si vždy sníval. Splnia sa tvoje najkrajšie predstavy o sebe samom. Prídu ľudia, okolnosti, zážitky, situácie, veci, aj tá dovolenka po ktorej už roky snívaš. Všetko bude na správnej vlne a život začne rozkvitať. Na konci starej cesty zažiješ jej veľkolepý začiatok...


...the end

Žiadne komentáre:

Autor obrázkov motívu: MadCircles. Používa službu Blogger.