AUTOSUGESCIA A ZBAVENIE SA ZÁVISLOSTI

10/08/2013
Závisosť. Duševný stav, choroba, ktoré sú charakterizované prítomnosťou naliehavej túžby alebo nepremožiteľnej potreby po čomkoľvek. styld
Hovorím o známych závislostiach na nakupovaní (shopaholizmus), zhromažďovaní starých vecí (tzv. zberatelia), závislosť na jedle (McDonaldoví maniaci) atď.



Každý z nás má nejakú "úchylku", jasné že aj ja :-)
Nakupovanie, sladkosti, McDonald, rozprávanie, zhromažďovanie zbytočností - veď raz sa to môže zísť... poniektorí to asi tiež poznáte. Ále rozhodla som sa proti tomu bojovať. Najskôr zabojovala peňaženka, keď poslednýkrát zívla prázdnotou. Tak som si musela povedať dosť!

Prvý si to odniesol Mekáč a jeho hambáče. Skúsila som pokus a vyšiel. Dovtedy som nič ani len netušila o autosugescii. Vlastne o nej neviem ani ň dodnes, ale nazvala som to tak pri písaní tohto blogu, zadala do strýka Googla a vyhodilo mi tento zaujívavý link Tajomstvo podvedomia: Autosugescia (takže už viem, že toto slovo skutočne funguje, existuje ba dokonca som mala pravdu a prišla na ňu sama :-D )

Milovala som hambáče z McDonaldu - ako proti tomu?

Vsugerovala som si, že neznášam hambáče z McDonaldu a po mesiaci to vyšlo. Neustále som si predstavovala, že sú nezdravé, nechutné, proste humus. Teraz sa na hamburger ani nepozriem. Ale tak zmzke s jahodami a lentilkami neodolám ;-)

Milovala som nakupovanie a zhromažďovanie vecí - ako proti tomu?

Keďže som začala míňať neskutočné peniaze za umelecké potreby, látky, fixy a doma boli už tak plné skrine, vsugerovala som si že zbožňujem spotrevovávanie starých vecí a všetkého čo mám k dispozícii. Že rada využívam to, čo život ponúka a všetko čo je navyše mi netreba. Teraz vyrábam kabelky z recyklovaného oblečenia, ktorého mám doma 3 skrine a preplnenú valendu, už pár mesiacov som nekúpila umeleckú vec. Jedlo nekupujem dovtedy, kým všetko nezjeme. Oblečenie kupujem s mierou a tunujem staré kúsky zo skrine na nové, alebo z nich ušijem kabelku, taštičku či peračník.
Teraz milujem využívanie starých vecí natoľko, že prišli nové kreatívne nápady a skrine sú napoly prázdne :)

Ako som si pritiahla viac peňazí

V Exceli som si urobila tabuľku s mesiacmi do konca roka. Do ďalšieho stĺpca som zadala terajší zisk, do ďalšieho vysnívaný zisk + terajší zisk, do ďalšieho zisk z predaja starých vecí, ktoré roky strašia v pivnici. Výslednú sumu som každý mesiac zapísala sčítaním všetkých ziskov. V septembri som dosiahla 75%-tnú úspešnosť. Každý deň si prestavujem, že zisk získam. Každý deň aspoň raz pozriem na vytlačenú tabuľku z Excelu, ktorú nosím v peňaženke. Na nástenku si každý mesiac do tabuľky píšem na koľko percent som úlohu splnila. Mám nové zákazky a darí sa mi omnoho viac ako predtým :-)

Najnovšie si vsugerovávam: "Nerozčuľujem sa, milujem pokoj a nič ma nerozhádže!" Bude to chvíľu trvať, lebo temperament nepustí, ale hádam to výjde.

Júúú, tak aj vám prajem plnoveľa a ešte viacej vytrvalosti pri zmene zlozvykov. Psychológovia tvrdia, že kompletná zmena správania, zlozvykov atď. trvá bežnému človeku cca 3 mesiace, kým si telo a myseľ zvyknú. Mne trvalo cca 1-2 mesiace, kým som si na nové JA zvykla a vsunula ho do bežného života. Hlavne treba chcieť, tak smelo do toho!

Posielam pusu ako dvere autobusu a nech sa darí!

Vaša DEYA

Žiadne komentáre:

Autor obrázkov motívu: MadCircles. Používa službu Blogger.